followers

busuk.org

Ahad, 13 Julai 2014

Cerita 15 ramadan


Assalam...

15 ramadan...bermakna kita (umat islam) dah berada di pertengahan ramadan al mubarak.. sungguh tak terasa,begitu cepat masa berlalu..ini sesuatu yang tak boleh dinafikan tapi tak tahu la kalau korang setuju dengan pendapat gua bahawa hari kini semakin cepat dirasakan..laju jer..hehe..kalau dulu (mungkin 10 tahun yang lalu) sehari terlalu lama untuk dilalui lebih-lebih lagi dalam bulan ramadan macam ni..tekak dah kering kontang dalam pukul 12 tengah hari hehe..
tapi sekarang gua rilek je (bukan ayat blagak). ok abaikan nanti korang kata plak gua tak betul.

Kita dah pun lepasi 15 dan lagi 15 hari baki ramadan dan untuk kita menunaikan ibadah puasa sebelum menyambut ketibaan syawal. mungkin segala persiapan dah pun sedia untuk menyambut raya ye dak? sekali lagi gua rilek sebab gua dan isteri awal-awal lagi dah ready untuk pakaian dan yang berkaitan. ala kadar je..lagipun kami tak beraya di rumah sendiri tahun ni..oh ye ni tahun pertama beraya sebagai suami isteri hehe..dan raya plak kat sabah,tanah tumpah darah gua hehe..

kitorang dah shopping seminggu sebelum ramadan lagi hehe.. awalkan? bukan ape,gua kesian tengok isteri gua yang tengah alahan kandungan pertama ni..agak teruk jugak woo..sebab tu la gua ambik keputusan ajak dia shopping awal sebelum puasa lagi..tu tandanya gua syg bini oii..hehehe...

Alamak!! tetibe plak gua kering idea..tadi kemain gua semangat nak tulis entri..fuuhh..takkan alahan jugak kut kahkahkah... ade sape2 tahu,ade tak alahan kering idea? tetibe xboleh pikir nak tulis ape? ok kalau ade korang bagitau eh..komen sini tau..oklah gua rest n go dulu..

Salam ramadan :)



4 ulasan:

Cik Nor berkata...

xsabar nak raya tu..:)

Jari Manis berkata...

Xpe x perlu nk tulis panjang nanti karang ada yg scroll down je pendek pun x pe janji berinformasi tul tak! Siapa lah x syg bini semua org syg lain lah klau berpuluh tahun kahwin mgkin akan terasa sedikit bosan tp harap2 jebat x mcm tu bimbing isteri hingga ke jannah in sha allah

Blk sabah ye bah thn ni :-) Jm dpt tahu lelaki sabah ni penyanyang sbb pernah kenal sorang mmg caring sgt tp syg dia dh kahwin dgn org lain huhuhu pastu org sabah cute dan comei ehh ye ke heeee

Unknown berkata...

Hehe x sabar jumpe mak normi.. :)

Unknown berkata...

Alhamdulillah jari manis..in sha allah jebat akan jaga isteri hingga akhir hayat.. hehe biase je..mana2 pun penyayang hikhik