followers

busuk.org

Khamis, 9 Februari 2012

Panas! | Dang suria Oh Dang Suria


Salam..

Nama bekas pengacara dan personaliti TV popular, Dang Suria tiba-tiba saja menjadi topik perbualan hangat dan perhatian ramai, sejak malam tadi. semuanya berpunca dari kritikan 'pedasnya' terhadap beberapa peserta ujibakat realiti tv 'On Air' yang agak keterlaluan.

Tapi bukan itu yang gua nak ceritakan, terus terang gua memang tidak mengikuti rancangan 'on air' ini
sehinggalah gua terbaca beberapa artikel pasal perbuatan 'minah' ni yang orang cakap mulut macam longkang!! mengutuk rupa paras para peserta ujibakat 'on air' yang bunyinya berbaur 'penghinaan'.

"astagfirullahalazim.. tak baik mengutuk atau menghina makhluk ciptaan tuhan" fuuuhhh...!! gua geleng pale ni..! ish ish ish... 

Sekurang-kurangnya, peserta tu tampil dengan keyakinan yang mereka ada.. dan bakat yang mereka rasa ada untuk dipertaruhkan dalam ujibakat tu. takyah la nak kutuk yang lebih2! cukup sekadar teguran kerana bakat mereka memang '0'! 

Dan yang lebih penting, mereka tak ubah ciptaan tuhan!! faham2 la ye Dang!! setakat tacap sana tacap sini.., itu perkara biasa beb..! no hal setakat mekap!! tapi kalau dah bab suntik2 ni, bukan setakat orang yang kutuk kita.. malah Tuhan sendiri akan menghina kita dan mengutuk dengan sekeji-kejinya.. kerana itu dah masuk 'bab' tidak mensyukuri nikmat dan mengubah ciptaan Tuhan!! walahualam.

bukan ape, heboh jugak gua dengar sal bibir Dang suria yang dikatakan disuntik botox tu..betul ke?
tapi bila gua tgk sendiri pada gambar terkini dan bandingkan dengan 'dang' yang dulu, hmmmm mmg sah! 

Rasanya gua lagi suka nengok Dang suria yang dulu dari yang sekarang...hmmmm ini pendapat peribadi jer..jangan marah..! dan nasihat gua sebagai salah sorang peminat Dang (dulu minat giler,sekarang tak  tahu lagi) kalau ia pun nak populariti tu naik balik, janganlah dengan cara yang macam ni kan kan?
banyak lagi cara lain..takyah kutuk2 orang..! pasal bab botox tu,mustahil dang tak tahu sal hukum hakam ni ye dak? jadi,sendiri mau ingat la..

Oklah..gua nak cabut dah ni..pape pon, gua minta maaf la ye kalau tulisan gua ni agak keterlaluan..
salam 1malaysia~peace no war
dan KATAKAN TIDAK KEPADA PLASTIK

20 ulasan:

pinky berkata...

biasalah...org dah suam suam kuku mcm dia kenalh create sesuatu utk gelemer balik...

Askrie Hishamuddin berkata...

Dia ingat cantik sangat ke suntik botox kat bibir tu? ceh, dah macam pelacur siam je aku tengok. Maknyah petaling street lagi lawa dari dia ni. Ingat hang lawa?

Tanpa Nama berkata...

peserta cuma nak dinilai jer..bukan nak dihina atau memalukan.kalau tak suka tak yah lah nk ambik.tu jer...yg dok cakap yg bukan2ngape? mcm lah dia tu best sngat.muka pun dah nampak tua....buat cara org tua kritik....hampeh..

amalina nemo berkata...

kalau rupa paras tiada . mungkin bakat dia ok!! tak payah la ckp cmtu

Dasir Rounin berkata...

Kadang-kadang kejujuran boleh menyakitkan orang lain, sebab tu tak payah la terlalu jujur mengatakan sesuatu perkara yang boleh mendatangkan aib kepada orang lain.. Saya simpati dengan peserta yang di malukan semalam..

Unknown berkata...

haha yeke? mungkin jgk la kan?

Unknown berkata...

hehe sabar bro bwk btenang hehe :)

Unknown berkata...

btl tu amalina..kita tak berhak nak mengutuk atau menghina org lain :)

Unknown berkata...

btl2 sy setuju :)

Unknown berkata...

btl tu sy setuju komen awk.. :)

DeeJayHan-Blog berkata...

Kunjungan Disini Comment back n visit back .

Razif Redz berkata...

dah rasa bagus sangat la tu

Unknown berkata...

mungkin kut :)

Tanpa Nama berkata...

setuju sngt..... dia x dpt bezakan pnilaian bakat dgn fizikal... pdhal masa promo..dia siap ckp apa yg pnting bijak.. tp dia cm bangang.. tuju kat diri sndri ke?... kihkihkihkihkih.......bibir cm kna gigit ngn lipas sb lepas mkn x cuci mulot.. ingt..ALLAH baya cash....dunia bputar ingt tuh je..... bg aku yg hadir smua tuh cantik sb.... diaorg smua tuh ORI... bukan PLASTIKKKKKKKK !! geli aku.. plstik nieh kalo kita bakaq bg lebur pun ... busuk...

Unknown berkata...

t.kasih kerana bg komen kat sini.. sy setuju pendapat awk :)

Nur Lavender berkata...

memang geram tgk dang suria dlm tu..pak nil pon ckp berlapik..dia pon stakat juri jemputan je mulut cam longkang..yg dia hina tu ciptaan Allah..ingat la sikit..Nauzubillah...

Syuhada Rahman berkata...

ahh mmg geram gila tgk si dang nie komen peserta..ramai2 yg tulis pasal benda nie..saya wat xtahu jer..bla tgk balik ulangan on air tue..mmg rse bengang giler...dia pn bkn cantik pn :-)

Unknown berkata...

tu la pasal.. tak baik btl dia ckp mcm tu

Unknown berkata...

same la kita..bengang! tak patut dia komen mcm tu

Unknown berkata...

bibir dah serupa bibir ikan betok wakakakaka botox punya pasal