followers

busuk.org

Jumaat, 30 Disember 2011

Pengalaman 24jam kena hacked!!


Salam....
Menggelabah,Risau,Tertekan,Otak Buntu........
Macam tu lah perasaan gua ketika blog dan twitter gua kena hacked!!
tataw nak buat apa...nak nangis pun ada gak...isk isk isk....
Tapi bila gua fikir balik,semua tu salah gua jugak, 
yelah..tak ambik berat sangat pasal password atau sekuriti..
bila dah kena,sendiri tanggunglah....aduyai...
Tapi alhamdulillah akhirnya dalam tempoh 24jam, gua dapat balik jugak hak gua..
semuanya atas pertolongan rakan-rakan dan budi bicara hacker tu sendiri..
terima kasih banyak-banyak...
( taknak cite panjang2 sal bab ni )
Jadi gua nasihatkan kepada korang yang belum terkena,
ambillah pengalaman gua ni sebagai satu pengajaran berguna untuk korang..
gua taknak korang rasa apa yang pernah gua rasa....sedih woo....
jangan men belasah je letak psswd..! semua kena strong dowh..!!
Oklah..sebelum gua nyelam..,
sekali lagi gua nak ucap t.kasih kat rakan2 yg bantu gua...
thank you so much..koranglah kawan terbaik yang pernah gua ada...
dan gua harap moga benda ni tak terjadi lagi pada diri gua.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

like komen ni...kite geng!!hahaha

Unknown berkata...

eh eh...! aisyah ke? hehe.. a'a..kite geng! kan..kan? :)

munirah berkata...

kena hacked blog yang macam mana tuh ? btw, tahniah sebab dapat balik :D

Fizfai berkata...

fiza pun penah kena, tapi doa x tuka pape..
cuma dia nasihatkan suruh tuka password lagi power~

Tanpa Nama berkata...

yang penting kmu jgn bg depa marah and klu tkena minta cr baik..depa bkn jahat mana pon..

Unknown berkata...

munirah.. bila dah kena hack,maknanya ko tak blh buat apa2 dah melainkan blog tu dikembalikan pd awk..contoh awk blh tgk kat blog aisyah tu..
(sambil pomot aisyah) hehe...

Unknown berkata...

betul tu fiza..tapi nasib baiklah hackers yg sy jumpe ni hacker yg baik2 dan blh buat geng hehe..
yang penting budi bahasa kene jage..

Syazwan KHC EXE Crew berkata...

Tingkatkan sekuriti len kli yee :)
Sorry once again for troubling you ~

Unknown berkata...

Syazwan...thanks ar bro.. harap korang sapot sy :)