followers

busuk.org

Isnin, 9 Jun 2014

kecewa? ini cara untuk mengatasinya..




Assalam..

Semua orang pernah kecewa...betul atau tidak? haa..korang sendiri la jawab..dalam hati pun takpe,yang penting korang ada jawapan untuk soalan itu.. tapi bagaimana pula cara untuk menghadapi situasi itu?
bagaimana untuk berdepan ketika kita dalam keadaan mood yang tak elok dan dikuasai oleh sesuatu yang diluar kawalan kita... ya..pastinya..lain orang lain cara..sekali lagi gua nak tanya betul atau tidak?
 (korang jawab sendiri)

Perasaan kecewa yang teramat adalah perkara normal bagi setiap orang, namun cara pembawaan mungkin berbeza.. ya..sebagai contoh, ada yang suka menyendiri ketika kecewa,ada yang menangis lepaskan tekanan dan tidak kurang pula yang menjerit sekuat hati untuk kepuasan yang klimak. dalam soal ini sudah pastinya kita kecewa kerana sesuatu.. dan benda ini bersangkut paut dengan perhubungan sesama manusia.. ia melibatkan hati dan perasaan.

Berkali-kali kita di ingatkan supaya kita menjaga pertuturan dalam pergaulan seharian kerana ini amat bersangkut paut dengan perasaan malah sejak kita kecil kita diajar tentang adab ini.. namun seperti biasa kita cuma manusia biasa tak lepas dari buat silap..hahaha standard punya jawapan...

aktuli tujuan gua menulis semua ni bukanlah nak mengajar atau nak kata gua ni baik..gua cuma nak berkongsi beberapa tips jek.. tu pun kalau korang rasa ada masa untuk membaca.. haa kat sini ada beberapa tips yang berguna untuk kebaikan kita bersama..

positif hadapi pertengkaran
13 kunci nikmat kehidupan
15 tips bangkit dari gagal bercinta
10 kaedah meraih kebahagiaan
10 tips bangkit dari kegagalan

selamat berkongsi..
yang ada pengalaman menarik untuk dikongsikan..sile2lah komen dan gua bersedia untuk menjadi 'pendengar'. sekian
wasalam.







Tiada ulasan: