followers

busuk.org

Selasa, 27 Mei 2014

Umat islam boleh saman Cadbury!!




Assalam..

Masih hangat mengenai berita penemuan DNA kinzir (babi) dalam produk syarikat pengeluar coklat terkenal Cadbury, dan yang terbaru Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan umat islam di negara ini yang mempunyai bukti serta berasa tertipu dengan syarikat lahanat itu boleh mengemukakan saman untuk menuntut ganti rugi, demikian kata presiden persatuan peguam-peguam muslim malaysia Datuk zainul rijal abu bakar.





Jakim sendiri disaran untuk mengambil tindakan tegas terhadap Cadbury Confectionery (M) Sdn Bhd susulan penemuan itu dan meminta syarikat itu memohon maaf secara terbuka dengan bersyarat.

Dua sampel yang dilaporkan mengandungi DNA BABI itu ialah Cadbury coklat susu dengan kacang hazel
(nombor kelompok 200813 M01h120 dan Cadbury coklat susu dengan buah badam (nombor kelompok 221013 N01RI1)

Dalam kes ini sebagai seorang muslim gua turut berasa tertipu dan menyeru semua umat islam di negara ini agar mengambil tindakan kerana isu halal ini adalah terlalu sensitif terutama bagi kita umat islam. kita kena pertahankan hak kita,lebih-lebih lagi ini adalah negara islam! dalam isu berkaitan, seperkara lagi gua ingin sentuh adalah mengenai pekerja-pekerja dalam syarikat itu yang sebahagiannya adalah orang islam.. adakah mereka ini sedar atau buat-buat tak tahu? but why? xpe gua tinggalkan ini untuk korang sama-sama berfikir kenapa ada yang tergamak main lepas pandang!!

SAY NO TO CADBURY!!
BABI IS HARAM!!


p/s  marah ni!!




1 ulasan:

Nour Adieb berkata...

x suka sngt mkn cdbury, tp prnh mkn gak la