followers

busuk.org

Khamis, 29 Mei 2014

"Giliran" Abby Abadi pulak bercerai



Assalam..

Seperti sudah menjadi resam dalam kehidupan rumatangga artis di negara kita ini yang berkahwin namun akhirnya berakhir dengan penceraian dalam tempoh yang singkat , malah ada yang tak sampai setahun membina mahligai namun akhirnya retak dan hancur seperti kaca. Gua bukan bermaksud nak menjaga tepi kain orang dan gua juga tahu bahawa semua itu adalah ketentuan dan kehendakNya. bak kata pepatah "kita hanya merancang,Tuhan yang menentukan." Namun apa yang berlaku seolah-olah menjadi "trend" sesetengah artis atau selebriti.



Baru-baru ini kita "dikejutkan" dengan berita perceraian Adam (AF2) dan pasangannya Fiza (Elite) begitu juga artis sensasi Erra Fazira, dan ramai lagi yang sebelumnya. yang terkini adalah Abby Abadi.. dikhabarkan keretakan rumahtangga Abby ibarat "retak menanti belah" (teringat lagu Azie).
kononnya Abby akan memfailkan perceraiannya pada hari ini.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan,37, akan memfailkan perceraian terhadap suaminya Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur.

Gua bukanlah peminat kepada mana-mana artis/selebriti ni tapi sesetengah lagu atau filem dorg gua suka layan la hehehe, so, gua berharap sangat-sangat agar ikatan yang mereka bina itu terus bertahan dan berkekalan. tak kira kepada siapa pun.. pertahankanlah rumahtangga semampu yang boleh.

wasalam.


P/S "Allah benci pada umatnya yang bercerai berai"

Tiada ulasan: