followers

busuk.org

Jumaat, 10 Ogos 2012

Persoalan manusia telah dijawab oleh Allah SWT 1400 tahun yang lalu


As'salam


Persoalan manusia telah dijawab oleh Allah SWT 1400 tahun yang lalu.
Apakah yang disoal dan apakah yang dijawab?? mari kita kongsikan..

1. kenapa aku di uji?
Jawapan didalam Surah
AL-ANKABUT ayat 2-3

2. Kenapa aku tidak dapat apa yang aku idamkan?
Jawapan didalam Surah
AL-BAQARAH ayat 216

3. Kenapa ujian seberat ini?
Jawapan didalam Surah
AL-BAQARAH ayat 286

4. Kenapa kita rasa kecewa?
Jawapan didalam Surah
ALI IMRAN ayat 139

5. Bagaimana aku harus hadapi kesusahan ini?
Jawapan didalam Surah
AL-BAQARAH ayat 45

6. Kepada siapa aku berharap?
Jawapan didalam Surah
AT TAUBAH ayat 129

7.Apa yang aku dapat dari ujian ini?
Jawapan didalam Surah
AT TAUBAH ayat 111

8.Aku tidak tahan dengan ujian ini 
Jawapan didalam Surah
YUSUF ayat 12

9. Sampai bila aku harus merana?
Jawapan didalam Surah
AL-INSYIRAH ayat 5-6

Sesungguhnya telah ada jawapan bagi persoalan-persoalan ini, cuma kadangkala manusia tidak punya keinginan untuk mencarinya... renung-renungkan.

Sumber: Facebook

3 ulasan:

Petak Hitam berkata...

ini terbaek..mohon share yup bro..

Unknown berkata...

silakan bro..:)

Tanpa Nama berkata...

Mohon share ya :)