followers

busuk.org

Selasa, 8 Mei 2012

Bulan itu memang cantik!


As'salam...

Korang dah tido ke? takpalah.....yang nak tido tu sile2kanlah beradu..., almaklumlah esok kan keja hehe..
gua macam ni la..takat kul 12 tgh mlm ni sayur jer bagi gua.. walaupun orang kata kat kampung kul 12 ni
dah terlalu lewat dan masa tuk orang masuk tido.., tapi bagi gua malam masih muda der he he he...
orang sabah bilang.."awal bah" he he.. wwaaaaaaaarrrrrghhh....... (menggeliat jap..) Cont.>



...tadi gua layan citer Hang Tuah sambil2 jari sibuk kat keyboard taip apa yang patut...
eh! pokus ker?.. ha ha.. pokus tak pokus janji gua epi...! dan yang paling penting.. janji ada entri ha ha..

Tapi tetiba plak gua ingat citer sal Bulan semalam...eh! korang tak tahu ke? nah! tengok ni.. bulan .
gua tak berlengah!, gua ke beranda tengok bulan... siap bawa neskepi dan laptop gua, cari idea sambil2 tengok bulan...kebetulan plak malam ni langit pun cerah he..heh.. ada can !
adakah masih cantik macam semalam punya bulan? tu persoalannya.. tapi alhamdulillah...
bulan itu memang cantik.. secantik bulan semalam.. wiinnk.......! terangnyaa.... dan besarnyaaa....
sungguh besar kuasa Tuhan kan..?  segala yang diciptakanNya sungguh indah. patutnye kite yang masih idup ni, kena sentiasa bersyukur... bersyukur kerana terus diberikan kehidupan dan masih dapat melihat segala keindahan anugerah tuhan...jatuh airmata gua...subhanallah! bulan itu memang cantik..!.

."ya Allah aku bersyukur kepadaMu kerana masih dipanjangkan usia untuk meneruskan hidup ini dan masih diberikan peluang untuk melihat keindahan ciptaanMu" - amin

Lama jugak gua tenung bulan tu.... sampai tak sedar gua dah jauh mengelamun....! nasib baiklah gua tengat
kata-kata member gua.. dia kata.. kalau takde gepren jangan nak mandai2 tengok bulan...
haa?!!.. biar betul..? fakta atau auta..?
apa plak kaitan bulan dengan cinta..? terhenti lamunan gua ha ha.. malu plak dengan diri sendiri bila tengat kata2 tu.. yelah..gua ni kan single lagi..padan dengan muka gua la..! sapa suruh tengok bulan sampai tak sedar dah masuk bab mengelamun..ha ha... nasib baiklah gua tak kantoi dengan kawan2...kalau tak, dah tentu dorang gelakkan gua..aduyai..

Gua tengat peribahasa 'bagaikan pungguk rindukan bulan' maksud disini..,
agak bertentangan..yelah..'mengharap sesuatu yang mustahil' atau'menanti sesuatu yang tak kunjung tiba'. so, kalau macam tu, tak sesuailah bagi orang yang bercinta ha ha ha... macam cinta terhalang la plak huahua.. sepatutnya lebih sesuai bagi yang baru nak ada gepren.,yang baru nak bcinta. baru ngam ! wa ha ha..
tapi gua selalu gak jumpa citer sal bulan dan cinta ni dalam lirik lagu, sajak atau puisi..betul tak?
tentu korang pun perasan kan? hmmmm...besarnya 'pengaruh' bulan dalam kehidupan manusia..
misteri sungguh.. ! kalau macam ni, kena la panggil krew misteri nusantara,  mintak dorang rungkai apa disebalik bulan wakaka..!

Ok lah..cukup2lah citer sal bulan. he he... apa yang penting, semua ni ada unsur pengajaran bagi gua..
apa yang gua dapat malam ni amatlah bermakna dalam idup gua sendiri... sekurang2nya..., gua dapat kongsikan dengan korang kisah gua dan bulan. kongsi tentang perlunya sentiasa bersyukur kerana masih ada kehidupan..gua harap, jangan ada yang lalai dalam menghadapi kehidupan seharian korang..
tuhan kena sentiasa dalam ingatan... walau apapun pekerjaan yang kita lakukan, kenalah minta keizinan dariNya untuk dipermudahkan segala urusan...kan kan?

Doa, usaha dan tawakal.... gabungkan tiga elemen ini setiap kali..insyallah akan dipermudahkan olehNya..
dan ingatlah..Solat itulah permulaan segala-gala... :)

Bayu dari kinabalu pun dah mula terasa.., dinginnya mula masuk ke celah2 benang baju nipis gua..
nampaknya, gua dah mula kesejukkan ni... dah macam kat kat oversea dah ni..sejuk bukan main..perrggh !
Oklah.., gua nak masuk dulu..gua tamatkan citer ni disini...nanti len kali gua citer lagi eh..?
apa pun.., syukur pada tuhan...bulan itu memang cantik !

wasalam

Tiada ulasan: