followers

busuk.org

Rabu, 25 April 2012

Tips Buat Segmen #2




Assalamualaikum..

Alhamdulillah semakin hari semakin ramai nampaknya blogger-blogger baru yang muncul
bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan hehehe...bagus2..satu perkembangan yang baik

Oklah..kali ni gua sekali lagi ingin berkongsi tentang tips berblogging, esp kepada rakan2 
blogger baru (macam gua) dan tips kali ini sebenarnya gua dah bagi tempoh hari dalam 
entri gua yang bertajuk tips buat segmen untuk blogger baru 

Sebenarnya gua tak tahu samada kali ini ia berbentuk tips atau sekadar nasihat kepada rakan semua
aah..same la kan heheh..yang penting benda ni sampai kepada semua :)

Dalam dunia blogging sekarang ni nampaknya ramai yang makin galak untuk buat segmen,kontes atau GA
betul tak? haa...betul kan? So, sedikit nasihat dari gua terutama kepada yang pertama kali buat segmen
(macam gua jugak)

Rasanya kalau nak buat segmen,biarlah mudah dan senang untuk blogger lain mengikutinya
tak payah buat syarat yang susah2 ye dak.. :)
hasil pengamatan gua, ramai dikalangan blogger yang malas nak join sebab dua perkara utama ini

1 - Follow
rasanya tak perlulah suruh orang follow or like apa2.. sebabnya seolah-olah ada unsur PAKSAAN disitu.
tapi takpa yang ni masih boleh diterima..sebab gua pun memang kaki follow hehehe

2 - Tag
benda ni yang selalu dapat komplen dari blogger lain.. dan benda ni jugak yang selalunya membatalkan niat seseorang itu untuk join sesuatu segmen. sebenarnya benda ni menyusahkan. bagi gua sendiri memang gua agak pantang kalau ada perkataan tag ni hehehe..jangan marah.. ni pendapat gua jer.

Tak salah kita bagi kelonggaran pada syarat. biarlah ia mudah dan senang..kalau korang tak setuju dengan pendapat ni takpelah..gua minta maaf sangat2 ye.. tapi cuba korang try test bila nak buat segmen tak payah letak dua syarat ni..lepas tu bandingkan dengan segmen yang terdahulu (jika ada) dan korang nilail sendiri betul ke tidak cakap gua ni hehehe...

Oklah setakat ni je la edisi merapu gua ahak..gua harap jangan ada yang terasa ye..ini cuma nasihat yang ikhlas. kalau tak boleh pakai korang abaikan jer hehehe...gua mohon maaf sekali lagi.

~Selamat Berblogging Semua :)


5 ulasan:

Mohammad Majduddin berkata...

nice tips bro..tq.

Unknown berkata...

wc.. :)

Pecinta pink^^ berkata...

wah,nice2,,same la sebenar nye tak suke tag2 ni..hikhik..tapi ok je kalo da di suruh..hee..bila nak wat segmen lagi?heheh

ciksukaberangan berkata...

tak suke tag2 ni. segan nak tag orang :D

Unknown berkata...

pencinta pink..insyallah dlm bln jun kot haha

ciksuberangan..
samela kito hehe