followers

busuk.org

Selasa, 17 Januari 2012

Tawau Memang Rock!

Salam..

Yeaah yeaaaah!!!! haha sora kena rock sket..! korang nak tahu kenapa gua tiba-tiba jadi rockers?
sebab, kali ni gua nak bercerita pasal fenomena muzik rock di negeri gua dengan korang haha..
Gua bukan apa sebenarnya, dari dulu gua perhatikan, bila ada saja konsert-konsert yang melibatkan artis-artis rock tanahair di bumi sabah ni, mesti tempat yang dorang nak p dulu adalah daerah tawau..! sebuah daerah di pantai timur selatan sabah. kenapa ek? kenapa mesti tawau? lain daerah tak boleh ke bro..??
disini gua konpius sket..jadi gua pun buatlah sedikit reseach, Gua tanya sorang mat rock yang memang beasal dari tawau, jawapanya "Orang-orang tawau memang rock kapak po' tengok saja penampilan muda mudi disini,semua seluar ketat dan memang rocklah"!. Gua tanya sorang lagi, ini jawapannya.. "kami memang rockers sejati,dulu kini dan selamanya". hahaha..! walaupun gua agak kurang berpuas hati dgn jawapan tu,tapi gua memang percaya orang tawau memang rock!! hehe... kalau tak silap, gua dah enam kali ke tawau dan masa gua bersiar-siar di sekitar bandar, gua pernah beberapa kali "terjumpa" perkataan-perkataan ni,
"Gua Rock Tawau", "Tawau Rockers Comunity", "Biar Selekeh Janji Rock"  semuanya berbentuk sticker kat kereta..hehehe
Rasanya tidak hairanlah kenapa artis rock tanahair suka buat konsert kat sini,rupanya tawau adalah "lubuk emas mereka". Peminat mereka memang ramai disini, kalau tidak masa kan rockers2 ternama seperti kump Search,Wings,Xpdc,May,Amuk,Def Gab C,Ella dan ramai lagi kerap mengadakan konsert mereka di daerah ini.
Dan satu lagi bukti adalah, Artis-artis yang berasal dari daerah ini kesemuanya bergenre dan berkonsepkan rock.. contohnya Nadia Ali (rakan FB gua),Yazer AF,Mas AF dan beberapa lagi..
Gua memang salute la lu orang bro..Tawau memang Rock bebeh!!! Yeaah Yeaaaah!!! hehehe....





p/s gua bukan rockers 

3 ulasan:

Lieza Nordin berkata...

ROCK? KURENG MINT SEKIT.. EHHEHEHE.. *LAMA XKOMEN2 :P kat blog nii

Unknown berkata...

haha..eh sy pon :)

Tanpa Nama berkata...

saya juga ella. ella sangat style...! :)