followers

busuk.org

Selasa, 20 Mei 2014

Conteng kereta VVIP



Assalamualaikum..

salam pagi selasa..hari ni xde ape2 yang menarik untuk dikongsikan (padahal malas) huahuahua..
cuma teringat masa kecik2 dulu.. tapi sebelum tu gua nak tanya korang,pernah tak conteng kereta vvip dan yang sewaktu dengannya?? hehehe... pernah? berani?
gua pernah! (dengan beraninya mengaku). hahahaha.... nak tahu kereta sape gua conteng? jeng jeng jeng..
dengan bangganya gua nak war2kan gua conteng kereta tuan yang terutama yang dipertua negeri sabah..kehkehkeh.. apsal? sentap ke der? berani tak gua?

alkisahnye bermula masa gua dalam lingkungan umur 10-12 tahun,gua pun tak berape ingat sangat tapi yang pasti zaman kanak-kanak ler.. masa tu gua and the gang ikut parent pegi ke satu majlis perkahwinan orang2 kenamaan yang turut dihadiri oleh TYT. dipendekkan citer, selepas abg driver turunkan TYT, dia pun park la kereta dia kat depan pintu masuk ke rumah tu.




Apa yang menarik perhatian kami untuk menconteng bila kami tengok cermin kereta tu penuh dengan habuk dan debu.. haa ape lagi gua dengan geng pun pakat la 'tunjukkan bakat' dengan melukis/menulis ape saje yang terlintas di hati mase tu  hahaha... jahat tak? dan seingat gua antara perkataan-perkataan yang kami tulis kat cermin tu antaranya 'isabella', 'search',lukis pemandangan siap dengan burung bangau sekali hehehe...(yang lain dah tak ingat) kebetulan plak mase tu zaman lagu isabella tengah meletup.. 
tengah syok2 layan 'melukis' kami tak perasan yang perbuatan kami diperhatikan....
abg driver tadi rupenye tengah skodeng kami.. dengan muke yang ganas,badan gempal, lagi hitam.. 
dia jerit kat kami "hoi! apa tu ha!?"


oopppsss...apsal gambo ni terselit kat sini? marah eh bang? lek laa...


kami pun ape lagi..lari tak pijak bumi la..hahaha yang sorang sambil lari sambil menangis ketakutan hahahah....(tengah gelak guling2 ni)..haaaiiii bestnye time tu..
bile gua ingat balik best jugak zaman kanak-kanak ni..banyak kenangan manis dengan kawan-kawan... sekarang bile dah besar panjang ni dan masing-masing plak dengan tanggungjawab masing-masing..kita hanya mampu mengimbas je semua tu.. dan kalau boleh,nak je gua kembali ke zaman kanak-kanak.

oklah tu je la persembahan dari gua untuk hari ni...kahkahkah..


p/s kenangan terindah



Tiada ulasan: