followers

busuk.org

Sabtu, 21 April 2012

Sembang Sabtu: Sedikit Panduan Untuk Blogger Baru

As'salam...

Haha...boringnyer hari ni...nak keluar, hujan plak..so, nak buat ape ek? (sila bagi cadangan)
oklah nak ambik masa terluang ni dengan 'edisi merapu' dari gua...korang yang nak baca sila teruskan bacaan hehe..

sape blogger baru kat sini angkat tangan? ni nak kaber2 dgn korang, gua ni memang kaki BW... tahu menatang ape BW tu? alaa..blogwalking la..takan 'buat wayang' plak...oooppss bunyi dah macam 18sx plak huahuahua...
citer pasal BW ni,gua memang rajin beb terutama kat follower2 gua...tapi ni nak citer sket...,bila gua BW ni kan ada sesetengah blog tu langsung tak boleh tggl jejak..sebab ape? takde kotak jerit a.k.a shoutbox daa...
jadi macam mana nak tinggal jejak? tpakselah gua tinggal jejak kat entri dorg. so, nasihat gua, bagi mereka2 yang belum ada kotak komen tu,sile2la letak ye..kalau ada yang tak tahu macam mana nak letak, disini gua bagi link kat korang.

http://shout.busuk.org/m/

www.fibox.ws

cukuplah 2 ni ye..korang klik je link kat atas ni kemudian ikut arahan2 yang diberi..
ok..selesai citer sal kotak komen..

nak citer plak pasal 'U FOLLOW I FOLLOW' tentu korang tahu pasal benda ni kan kan..? macam yang kite biasa tengok kat fb tu..banyak laman2 atau group diwujudkan untuk memudahkan para blogger mewar2kan tentang blog dan cerita2 terbaru dari blog masing2,esp bolgger baru.
 pendek kata PROMOSI BLOG.
perkataan 'U FOLLOW I FOLLOW' ni memang dah sinonim dengan blogger baru (gua pun baru)
tapi hasil dari pengalaman gua sendiri la kan, ada jugak yang kaki kencing hahaha...kata follow tapi tak follow2 jugak. rasanya ramai yang dah tkena dengan benda ni..betul tak? tak baikla macam ni kan..tu namanya MENIPU.. tak baik dowh men tipu2..tuhan marah.. kalau nak dihormati,janganlah amalkan benda2 ni semua ye... tapi mungkin jugak ada yang tak berniat untuk menipu sebab kalau korang nak tahu,
ada sesuatu yang tak kena pada kotak follow kat atas tu (bar paling atas sekali). kadang2 benda tu tak berfungsi..tak caya korang boleh try.. jadi untuk memudahkan korang follow memfollow korang klik jer kat
button 'join this site/sertai tapak ini' insya allah yang tu tak tipu hehehe...




Oklah jari gua pun dah penat ni..sampai disini jer la edisi merapu dari gua..moga memberi sedikit ilmu dan manfaat tuk korang semua..dan untuk pengetahuan korang bila gua BW kat mana2 blog pilihan gua, itu bmakna gua derma sekali klik kat nuff korang hehehe.. so, yang takde iklan nuffnang rugilah nampaknye hehehe...sekian. wasalam

Sharing is Caring  :)


3 ulasan:

Ieymah Ismail berkata...

terbaiklah si Jebat..hiihihi

icumm berkata...

Btol tu btol...tak baik tipu2 taw...skali berjanji kita tak tunaikan orang yg kena tu pasti akan ingat smpai bila2...
jadi jgn berjanji nk follow2 blik kalau rasa tak mampu erti kta lain xde masa ^^

Unknown berkata...

thanks..sharing is caring :)