followers

busuk.org

Khamis, 16 Februari 2012

Kata isteri kepada si suami





~ aku tak mahu suamiku berdosa..
lantas aku melabuhkan jilbabku,
berusaha menutup sempurna auratku,

aku tak mahu suamiku berdosa..
lantas aku perlengkapkan diriku dengan ajaran agama,
agar dapat membezakan antara yang benar dan salah,

~ aku tak mahu suamiku berdosa..
lantas aku hadkan pergaulanku dengan yang bukan mahramku,

~ aku tak mahu suamiku berdosa..
lantas aku menjaga diri agar terhindar dari fitnah manusia,

~ aku tak mahu suamiku berdosa..
kerana aku sayangkan suamiku dan tak mahu suamiku terhumban ke neraka jahanam kerana diriku,

~ aku tak mahu suamiku berdosa..
kerana aku cintakannya!

5 ulasan:

Nur Lavender berkata...

Ni kata2 awak ke..hehe..very nice..:)

Syuhada Rahman berkata...

nice but u forget one thing...aku xmahu suami aku berdosa..aku jaga mulutku dari bergosip..hehehe :-)

Unknown berkata...

hehehe btl2 ni msj utk mak jah,makcik kiah,joyah,cik gayah dan senah hehehe :)

Unknown berkata...

kongsi dr ustaz.. t.kasih ye :)

Nur Hafizah berkata...

nice entry.. :)