followers

busuk.org

Sabtu, 10 Disember 2011

Tip masuk gym


Salam...
Tentu ada diantara korang yang rajin masuk gym bukan? tak kiralah lelaki atau perempuan..
gua ucap syabas dan tahniah kerana korang ambil berat pasal kesihatan korang. tapi korang tahu tak beberapa perkara yang korang perlu ambil berat sebelum korang masuk gym?ha,disini gua nak bagi beberapa tip sebelum korang melangkah masuk ke gym..

Pastikan gym yang korang nak masuk berkeadaan selesa dan tidak selerak,bukan apa hasil dari pengamatan gua ada sesetengah pengusaha gym ini tidak menitik beratkan soal keselesaan,seperti membiarkan gym dorg berselerak dan tidak teratur.

Pastikan peralatan gym yang korang nak guna berkeadaan baik dan selamat digunakan kerana dalam hal ini ada juga peralatan yang lama bagi sesetengah gym masih digunakan walaupun sepatutnya benda tu dah 'tamat tempoh' dan perlu ditukar sebab ini melibatkan keselamatan si pengguna.

Biasanya sesebuah gym akan membekalkan barang keperluan kepada pengguna,contohnya tuala. nasihat gua korang bawalah tuala sendiri ye..faham2 je la hehe..

Kebanyakkan gym ada menyediakan jurulatih jadi dalam hal ini korang kena pastikan dulu bahawa jurulatih itu benar-benar berpengalaman sebab ini penting supaya korang mengikuti jadual dan cara yang betul.

Pastikan peralatan gym lengkap dan menepati serta sesuai dengan bayaran yang dikenakan untuk korang

Pastikan korang memakai deodorant yang sesuai hehehe...bukan apa gua ni pun kaki gym jugak dan hasil dari pengalaman gua ramai pengunjung-pengunjung gym tidak menitik beratkan soal ini,sehinggakan ada yang mengeluarkan 'haruman' yang kurang enak dan menimbulkan rasa ketidak selesaan.jadi,pakailah deodorant ye..hehehe..

Habisss.....

4 ulasan:

miss kecoh berkata...

Sye jarang g gym... joging jee..hehehe

whose berkata...

ak gym pn tak penah masuk..hehe

Unknown berkata...

hehehe....

Unknown berkata...

Tak payah pegi gym buang masa je menghabiskan modal..badan normal pun dah cantik Allah bagi..kalau main gym ni dah tua otot jatuh perhh!! Buruk dohh..joging kira OK ape..gym?? Buang masa je..