followers

busuk.org

Selasa, 20 Disember 2011

Kenyataan ariff alfian mengelirukan



"Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai muslim, saya masih seorang muslim dan akan kekal muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya," -Demikian antara petikan kata-kata Ariff Alfian Rosli ketika menjawab soalan wartawan Irish Times.com.

Ariff Alfian Rosli seorang pelajar jurusan perubatan di ireland yang baru-baru ini menimbulkan kontroversi apabila dikatakan "berkahwin" dengan seorang lelaki gay dari dublin.membuat kenyataan berkenaan yang pada gua memang mengelirukan dan seolah-olah mempersendakan Agama Islam.

Persoalannya disini,
Adakah agama islam menghalalkan seorang penganutnya berkahwin dengan bangsa sejenis?
Adakah agama islam menghalalkan seorang penganutnya berkahwin di gereja?
Merujuk kepada ayat terakhir, "Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya",apakah beliau tidak sedar bahawa imannya sebenarnya sudah pun goncang dan hancur berkecai, ibarat kaca jatuh ke lantai hancur dan bersepah merata-rata.!!!
ini menimbulkan kekeliruan bagi setiap yang membacanya..
kalau betullah iman si Ariff ni masih kuat,kenapa dia tergamak melakukan perbuatan yang terang-terang salah disisi Agama ini?
gua mintak, tolonglah jaga kesucian agama islam itu,jgn bercakap ikut sedap mulut saja..ayat ngko ni benar-benar membuat orang rasa bertambah meluat..!!! tak sedarkah yang ngko da memalukan agama sendiri??taubatlah wei..!!!

klik Sini



8 ulasan:

MalizaMah berkata...

hmmmm... doakan yang terbaik.... hangat isu mamat ni skrg.

afieqmokhtar berkata...

mungkin dier masih tak sedar lagi.huhu

tuxlog berkata...

dia bukan umat nabi muhammad

Unknown berkata...

belajar tggi2 tapi otak bingai..huhu

Hunny Kitty berkata...

baca tak artikel dalam irish times??

http://www.irishtimes.com/newspaper/frontpage/2011/1220/1224309294439.html?via=mr

rasa mcm nak p sepak je wartawan yg tulis tu

Tanpa Nama berkata...

tolol ni heheheh

hakim berkata...

kesian

ado363 berkata...

aku tak kisah dia nak buat apa pun nak tertonggeng ke tapi jgn babit pasal agama,dia ni dah menyimpang jauh pun